Monday, April 22, 2013

[Kiriman] Kenapa berubah?


Kenapa aku nak menangis pada orang yang tak pernah hiraukan aku?

---------

Dulu, cinta kau hanya untuk aku.
Dulu, segala jiwa raga kau hanya untuk aku.
Dulu, janji sehidup semati walau apa pun yang jadi.
Dulu, takkan ada lelaki lain yang mampu fahami kau selain aku.
Dulu, kau berjanji aku lah yang terakhir.

---------

Kini? Seseorang yang baru bernama "lelaki" di samping kau.
Kenapa berjanji kalau tak mampu tepati?
Aku manusia, bukan patung yang kau boleh bermain bila bosan.
Aku ada perasaan, bukan tunggul kayu yang boleh buang dan bakar sesuka hati.

"Sakit. Perit. Sakit. Perit. Sakit. Perit. Sakit. Perit."

Inilah yang ku lalui setiap hari. Pedih.

--------

Tapi siapa sangka kuasa Maha Esa itu lagi hebat.
Saat hati menangis, tarbiyah demi tarbiyah datang.
Alhamdullilah, kini aku mampu bangkit.
Dan, sungguh, cinta Illahi itu tiada tandingannya.
Alhamdullilah! Alhamdullilah! Alhamdullilah! Alhamdullilah!
Terima kasih Ya Allah!

--------
Semoga kau terus istiqamah dengan telekung pemberianku.
Semoga kau berjaya dunia dan akhirat.
Semoga kau terus bahagia. Bahagia dan bahagia. :)


Salam rindu buat emon ya!

kiriman : Emon

No comments: