Wednesday, June 19, 2013

Untuk FAM

Ke hadapan pengurusan FAM, atau lebih senang orang kenal Persatuan Bolasepak Malaysia,


Saya merupakan seorang peminat bola sepak Malaysia yang baru berjinak-jinak dalam lebih kurang 3 tahun dalam mengisi pengetahuan saya tentang perkembangan sukan bola sepak di Malaysia. Saya bukanlah seorang pemain bola sepak, walaupun ada lah jugak main bola sepak petang-petang kat sekolah dulu. Saya juga bukanlah seorang pengurus pasukan mana-mana pasukan bola sepak, tapi ada lah sekali sekala saya mengemudi pasukan Manchester United, secara maya dalam game Football Manager 2012. Saya bukanlah pengatur strategi dalam mana-mana pasukan bola sepak, tapi ada lah sikit-sikit saya rancang taktikal untuk Chelsea dalam game FIFA 2013. Di sini saya ada sedikit idea dan cadangan untuk diberikan kepada pihak pengurusan FAM supaya arena bola sepak di Malaysia lebih gamat selepas kemenangan pasukan Malaysia yang amat kami banggakan di Sukan SEA, Suzuki Cup dan Sukan SEA lagi. 

Saya gembira melihat arena bola sepak Malaysia sudah semakin gamat dengan keberadaan pasukan-pasukan yang semakin hebat dan power di Liga Super Malaysia seperti Kelantan, Pahang, ATM dan sudah semestinya Johor Darul Takzim. Tetapi apa yang menjadikan ini semua tidak bermakna adalah beberapa isu yang ditimbulkan oleh pengurusan FAM seperti pergantungan beberapa individu berjawatan tinggi dalam persatuan bola sepak negeri hanya kerana mereka mengutuk dan mengkritik FAM. Jadi, tanpa rasa takut yang saya akan digantung atau ditata tertibkan oleh FAM (saya bukan ahli mana-mana persatuan bola sepak negeri), saya mendesak supaya,

SILA TUKAR KEPIMPINAN FAM dan segala isi pengurusannya. Lebih-lebih lagi Sang PRESIDEN dan SETIAUSAHAnya. Mereka sudah tidak relevan.

"I watch you"

Oh, saya #TEAMKJ. Saya sokong Menteri Belia dan Sukan saya.
Oh, surat ini hanya menyentuh tentang bola sepak, tidak menyentuh isu-isu sensitif seperti institusi diraja dan sebagainya. 

Yang benar, 
Semua penyokong bola sepak Malaysia (kecuali yang suka main kipas-kipas nih.)

1 comment:

Unknown said...

yelah, minat tukar cara management FAM pleasee..