Thursday, November 20, 2014

[Kiriman] Sailangers

Untuk orang yang suka sailang,

Aku sumpah tak faham kenapa? Kenapa suka ambil hak orang? Kenapa suka munafik. Kenapa tak boleh nak tengok orang lain bahagia. Aku tak faham kenapa kau boleh selamba badak nak ganti tempat orang yang berkasih dengan orang yang kau nak ambil tu. Kasihan. Kau ni kurang kasih sayang ke. Mak tak ajar masa kecik jangan ambil hak orang ke? Sumpah aku benci dengan kau. Memalukan kaum. Dengan tak bersalah kau nak ambil. Kenapa kau tak malu? Mana kau letak rasa malu kau? 

Depan baik, rupanya tikam belakang. Ingatkan kawan, rupanya lawan. Kau memang kejam kan. Sedaya upaya cuba ambil hak orang. Sampaikan orang dah hancur luluh. Aku tak tahu nak buat apa dengan orang macam kau. Dasar kurang kemaluan. Kau ingat kau berjaya dengan apa kau buat? Kau ingat kau akan bahagia dengan cara kau macam ni. Tak akan pernah. Kau ingat dengan mudah kau boleh rampas hak orang. Tak semudah itu. Aku rasa baik kau pergi mereput dan belajar hormat hak orang. Kalau kau teruskan, nampaknya kau memang tak sayang bahagia kau masa depan nanti. Sebab kau kena tahu, hari ni kita buat orang, esok orang buat kita. Karma tahu.



Daripada : anonymous.

1 comment:

Dila Gebu said...

sailang pailang malang balang
memang kejam orang itu

Jom kita makan Minyak Ikan