Saturday, December 29, 2012

[Kiriman] Kepada Semua Sahabat-Sahabatku.



Assalamualaikum,
surat ini dituju khas untuk mereka yang bergelar sahabat saya.. memang seronok bila ada sahabat yang meluahkan rasa pada diri ini.Terasa diri rapat dengan mereka.Berbicara dengan mereka mengenai hati,iman dan sebagainya. Dikala mereka inginkan nasihat aku cuba hulurkan pertolongan selagi diri ini mampu.

Sahabat,
aku sangat bersyukur kepada Dia kerana mengurniakan rakan-rakan yang sanggup menerimaku seadanya.
Kita menangis sama-sama.Kita gelak sama-sama.Kita kongsi segala cerita.Kita sentiasa ada untuk satu sama lain.Tetapi kenapa sekarang dah lain. Kadang-kadang nak dapat satu panggilan pun susah.Ibarat tunggu kucing bertanduk.Macam itu rasanya..Sedih,sakit hati,geram..semua bercampur.Adakah aku ini hanya wujud dikala kau sedih dan hilang kala kau gembira?Aku ini ibarat bantal ke?Tempat yang hanya diperlukan bila perlu?

Sahabat,
setiap kali engkau dalam kesedihan,aku sedaya upaya mencuba untuk menenangkan kamu..i want to be ones who you can rely on..tapi kenapa setiap kali aku bagi nasihat supaya jangan ikutkan sangat kata hati itu,kau tak nak dengar??Banyak kali aku nasihat tapi hati kau juga yang kau nak dengar..Aku cakap serahkan segala perkara pada Allah.Tapi kau seolah-olah masuk telinga kanan keluar telinga kiri!!Pasal jodoh,rezeki,dan segalanya hanya Allah yang tahu.Kenapa taknak mengadu dekat Allah?Mengadulah pada Dia.Dia Maha Mendengar.Doa banyak-banyak dekat Allah supaya jodoh kau dengan dia.Bila lelaki itu buat sesuatu yang menyakitkan hati mula la kau menangisi dia yang sememangnya tak patut ditangisi..Membazir air mata,masa dan otak.Sebab apa sebab terpaksa fikirkan perkara yang menyeksakan kepala.Nasib baik aku sayang kau..

Sahabat,
Bila bersama senyuman aku akan melebar.Siapa tidak gembira bila ada member dekat tepi.Beberapa tahun ini,ramai kawan yang aku jumpa.Ada kawan yang sememangnya sahabat yang baik.Dia bukan sahaja nak aku berjaya dalam hidup, di akhirat pun dia nak aku berjaya juga.Alhamdulillah,aku dipertemukan dengan sahabat yang nak bantu aku mengenal Dia dengan lebih dekat.Ada juga sahabat aku yang sentiasa,sentiasa ada..dekat di hati.Setiap kali aku telefon bertanya khabar,pasti ada yang menyambut dengan gembira.Walaupun ada yang jauh,ada yang dekat,ada yang terpisah bertahun lamanya,kita masih lagi kawan.

Sahabat,
mati itu pasti hidup itu mungkin..aku tidak tahu bila ajal aku tiba.Jika kau dengar berita mengenai aku yang telah pergi.Jangan menangis ye!Tapi tolonglah aku di alam sana.Doakan aku ye!Sebab aku tidak tahu samaada amalan aku ini macam mana?Layakkah aku bertemu Penciptaku?Keadaaanku yang penuh dengan dosa ini..Maafkan aku kalau ada perkara yang menyakitkan hati kau masa aku ada dulu.Halalkan segala apa yang kau bagi aku ye!

Sahabat,
sampai sini warkah aku untuk kamu semua.Aku berdoa agar persahabatan yang terjalin ini sampai ke Syurga..Amin.Amin.Amin. Jangan lupa Allah tau!Kalaulah kita tahu betapa ruginya kita kalau Allah melupakan kita.Ingat jangan lupa buat apa yang wajib kita buat.Jangan lupa baca surat cinta dari Illahi..Banyak benda ada dalam buku itu.Kalau kita sama-tama tadabbur surat-surat cinta Dia banyak kita dapat..Kalau ada masalah dengan hati,bincanglah dengan doktor hati.Bak kata cikBeah..Allah lah doktor hati.Dia yang paling tahu apa dalam hati kita..

sekian..

kiriman : -

2 comments:

Konspirasi Juruterer said...

Entri amat bermakna utk sahabat sahabat di luar sana:)

-Nozah 90- said...

hye terkena sangat dgn diri saya surat ni,aku terlalukan rindukan para sahabat aku...boleh kka aku nak copy paste ni surat