Sunday, January 20, 2013

[Kiriman] Aku Rindu Kau Kawan...


Rasa macam dah lama tak tulis ikut hati dan perasaan. Selama ni tulis ikut otak, harini, saat ni aku nak tulis ikut hati. Nak buat satu pengakuan !

Weyhhh..hampa ingat dak kenangan kita ? Masa mula-mula kita masuk Form 6 dulu ? Kita tak kenal sesapa kan ? Dalam satu kelas mesti ada beberapa group. Group dari Taman Selasih, Group dari Keladi, Group dari Taman kenari...

Ingat dak masa dulu mana ada yang nak berkawan dengan kita, kecuali si Olie. Dia jaa yang rajin dok tegur kita haa, kan ? Ingat dak ? Sampai laa kita jadi satu geng ! Kita empat orang campur dengan Olie. Pegi mana-mana mesti sekali haa. Ingat dak kita main police entry ? HAHA..macam budak-budak kan ? Ada ke patut remaja macam kita main game macam tu.

Aku takmau sentuh langsung pasal kisah-kisah tragis kita masa dekat sana. Aku nak cita pasal yang sweet-sweet ja. Tapi kena aku rasa yang aku bakal sentuh pasal something yang akan buat aku sakit ?

Ingat dak masa jamuan buka puasa dengan cikgu pratikal ?

Ingat dak kita main bowling ?

Ingat dak kita makan ayam penyet ?

Ingat dak ? Rindu kan nak buat macam tu ?

Ingat dak masa kita sambut birthday Olie? Makan kfc ! Ingat dak ?

Ingat dak masa kita pegi shot dekat Hi-tech ?

Ingat dak masa kita handle jamuan pra-u ?

Ingat dak masa kita kena jadi pembawa bendera warna-warni ?

Ingat dak masa kita lepak dataran ?

Ingat dak masa sambutan merdeka raya ?

Ingat dak masa MALAM KEJADIAN ?

Ingat dak album KEGEDIKAN TERSERLAH kita ?

Ingat dak masa rombongan sekolah ? Even masa tu hubungan kita dah renggang tapi semua orang ingat time tu kita akan berbaik semula, tapi..tapi..tapi..dieorang silap ! kita makin jauh !!!!!!

Banyakkan memori kita bersama ? Memori kita berlima...

Entah dekat mana laa salah kita, salah aku, salah hampa atau salah sesiapa jela, kita berpisah, kita BERPECAH !

Ingat lagi, cikgu Zaba pernah cuba nak baikkan kita.

Pendek kata semua cikgu form 6 laa. Semua takmau tengok kita berpecah. Macam-macam cikgu buat. Kalau ada apa-apa event, mesti cikgu letakkan kita dalam satu kumpulan, perasan dak ? Kalau hampa tak perasan pun takpe, aku paham.

Kan kampa kata aku berlagak. Nak berkawan dengan orang-orang hot jaaa.

Kan hampa kata aku mana layan budak-budak sekolah ni.

Kan hampa kata aku suka burukkan hampa dekat semua orang.

Kan hampa kata perangai aku macam setan.

Kan hampa kata aku layan orang buruk.

Kan hampa kata aku ni hipokrit.

Hampa tau dak ? Masa hubungan kita tengah teruk tu, kawan-kawan aku, kawan-kawan kita nak pegi serang hampa tau dak ? Tapi dieorang tak pegi. Nak tahu kenapa ? Sebab aku kata cukup laa aku sorang jaa hampa benci, cukup laa aku sorang ja yang hampa kutuk, maki. Aku taknak sebab aku semua orang pakat gaduh !

Mesti hampa kaa \" Haaa, nak tunjuk baik la tu. Nak raih simpati orang la tu \" Tak. Sumpah tak. Bukan niat aku pun nak buat macam tu. Aku tau, kalau dah benci, segala kebaikkan aku langsung hampa tak nampak ! Langsung hampa tak pandang ! Jeling pun silap-silap takkan ?

Ingat lagi masa aku cita dekat umie yang hampa panggil aku setan. Sumpah umie marah. Umie kata apa hak hampa nak kata aku setan ? Apa hak hampa !!!!!

Hampa tau dak, masa hampa sakit. aku risau. Sumpah aku risau. Aku tau kalau hampa sakit, sakit hampa akan teruk. Takde sapa pun yang tau pasal penyakit hampa. Hampa kata hampa cuma cita dekat aku. Hari-hari aku doa agar hampa cepat sembuh..HAHA..aku jahat..haa..aku jahat !!! Jahat aku sebab aku care pasal hampa tapi aku act macam aku tak care...

Hampa kata aku layan hampa teruk. Aku layan orang lain teruk. Betul ke ? Betul ke aku layan hampa teruk ? Betul ke aku layan orang lain teruk ? BETUL KEEEEEE !!!!!!

Hampa kata hampa ada mintak maaf dari aku tapi kenapa aku tak ingat ? Kenapa ? Betul ke hampa ada mintak maaf dari aku ? Betul ke ? Kenapa hati aku ragu ?

Hampa kata time tu aku tengah gelabah, tapi kenapa aku rasa hampa yang gelabah ? Sapa yang dok tweet ? Sapa ? Sapa ?????

Orang luar pun terbabit jugak kan ? Orang yang tatau apa pun terbabit jugak kan ? Tetiba mai maki aku ? haha..best..memang best !!

Hampa. hampa tau dak, time dok tulis ni kan..aku cuba ketawa. Betul tapi aku tak mampu. Air mata ni degil haa !! asik dok keluar jaa..bodo !!!!!! 

kiriman : liya

No comments: