Thursday, August 16, 2012

[Kiriman] Penantian Yang Tiada Noktah


Pertama adalah kebetulan
Kedua adalah peluang
Ketiga adalah takdir
Dan HAKIKAT adalah kenyataan yg harus ku terima.

Berlalu rindu bukan bermakna hatiku kosong untuk meninggalkanmu.Hilangnya kasih bukan beerti setiap yg kita ciptakan akan terus lenyap dalam ingatanku.Setiap langkahku kini harus diatur dengan rapi,bimbang ianya jatuh kembali.Aku hanya mampu untuk melihat kebahagiaan itu pada wajahmu.Mungkin pengorbanan ini tidak memberi apa apa erti padamu, tapi aku sedaya upaya untuk memberi kegembiraan dalam hatimu.Perit untuku laluinya tapi lagi terseksa jiwa ini menanggung segala derita.Penat melawan segala kesedihan ini.Yang pasti inilah takdir untuk kita,bahagia yang dicipta hanya sementara.Bukan untuk diraikan tapi sekadar ujian dari Yang Esa untuk terus kita berfikir dan membuat keputusan yang terbaik dalam hidup ini.

Tahajjud Cintaku masih belum ku noktahkan.Semakin ku mencari,semakin sulit untukku mendapat jawapannya.Aku semakin keliru dengan hatiku sendiri.Melupakanmu mungkin cara yang terbaik untukku meneruskan kehidupan yang mendatang tetapi hatiku sukar untuk merelakan pemergianmu.Aneh,masih ada suara yang menghalang perasaan ini untuk terus berpaling pada kenyataan.Bisikan yang hadir dalam ruang hatiku semakin memenuhi ruang perasaan .Aku sedaya upaya menidakkan apa yang aku rasa.Seboleh bolehnya biarlah aku harus merelakan pemergianmu bersama insan lain.

Noktah ini adalah ruang untuk kita bernafas.
Noktah ini bukan pengakhiran sebuah perhubungan.
Noktah ini akan tetap menjadi kesinambungan cinta kita.
Dan yang pastinya Noktah ini tetap ada dihujung penantian.

kiriman : Mary Zane

NOTA PKS : Kami mula menerima puisi dan sebarang bentuk rant :)

No comments: