Monday, August 27, 2012

Surat untuk mak mertua.



Kehadapan bakal mak mertua saya yang entah siapa,

Saya harap mak baik-baik sahaja hendaknya. Tujuan saya menulis surat ini seperti biasalah, untuk memberitahu mak tentang segala kebolehan yang saya ada. Kiranya, mak boleh ambil ini sebagai resume.

Untuk pengetahuan mak, bakal menantu mak ni tak berapa tahu memasak. Namun begitu, mak jangan risau, setakat ni kalau mak suruh saya masak kari, asam laksa, tomyam, soto mahupun sup ayam. Semua tu di hujung jari saya je mak. Mak bagi saya tiga minit je mak. Tiga minit je saya mampu siapkan setiap hidangan tu. Tanpa ragu-ragu ni mak. Percayalah! Encik suami bakal kenyang makan masakan saya tapi mungkin perlu dua bungkus dan tambah telur. Eh? Masakan ekspress pun dikira sebagai masakan jugak yedak mak?

Dear Mak,

Mak tau kan, perempuan sekarang ni sibuk nak bake Pavlova, Macroone, Red Velvet juga Rainbow Cake? Mak jangan risau,saya layan astro channel 706, Food Network Channel. Kalau mak suruh saya masak ala Jamie Oliver, Nigella, Anna Olsen atau Rachel Ray? Tiup kuku je dah boleh siap mak. Di sebabkan kita orang melayu kan mak, saya paham lidah kita pelik sikit nak makan benda alah gini. Jadi, saya dah buat sikit twist. Mungkin saya akan buat kek masak lemak cili api, kek masak kari, kek masak merah. Segala akan saya buat mak.


sumber : google


Sampai sini saja surat saya untuk kali. Harap mak dapat terima saya apa adanya. Harap mak tak berebut kasih sayang suami saya. Kita kongsi ya mak ya? Hik! 

xoxo




Menantu kesayangan.

5 comments:

Iffah Afeefah said...

amboii kemain nk berkongsi kasih ngn mak eh

syiela said...

hehehhe.. sweet je cara minta kongsi kasih :)

Faizul Osman said...

mengaku sejujurnya ni... bgos... calon menantu pilihan mak mertua...

Ismi Iman said...

HEHE..sporting la bakal mak mertua iman kang

Terbang Bersamaku said...

siap buat surat utk mak mertua...huhuhu..