Saturday, June 16, 2012

Encik JPJ

Kepada Encik JPJ,

Apa khabar encik JPJ? Sudah minum kopi belum? Sudah trim misai encik yang lebat macam rumput tu? Eh banyak tanya pula saya kan? Tau tak siapa saya? Sayalah Rahim. Tak ingat? alahhhh..yang encik gagalkan ituhari lah kat Sekolah Memandu Bajet Rendah.

Kenapa saya pos surat ini? Di sini saya ingin menyatakan rasa tidak puas hati setelah digagalkan oleh encik dengan sewenang-wenangnya ketika ujian memandu JPJ tempoh hari! Saket hati!(dengan suara Ropie) Encik ingat saya ni banyak duit sangat nak repeat ujian JPJ tu? Encik bagi saya duitlah baru tau mahal tak mahal! Encik ni memang tiada hati perut lah! Hanya kerana saya lambat untuk parking sisi itu sahaja, encik sudah menghalau saya tanpa rasa belas kasihan untuk turun dari kereta! Cubalah encik tanya kenapa saya lambat. Tak boleh ke?

Buat pengetahuan encik, punca utama saya lambat ketika melaksanakan ujian itu adalah, ketika saya hendak parking sisi, di garisan kuning parking itu, saya ternampak seekor siput babi sedang melintas sambil mengendong anaknya. Oleh kerana sifat perikemanusiaan yang ada dalam diri saya, saya berhentikan kereta supaya siput babi itu boleh melintas tanpa rasa segan dan silu. Encik ni tak ada sifat kemanusiaan ke? Tak sangka saya! Belum sempat saya menunggu siput babi itu melintas, encik pula boleh suruh saya turun.

Ingin saya tegaskan di sini, bahawa saya akan berusaha sedaya-upaya untuk membawa hal ini ke muka pengadilan! Akan saya dakwa encik dalam isu hak asasi manusia dan keselamatan haiwan Malaysia. Baru encik tahu bahawa encik tak sepatutnya menggagalkan saya tempoh hari! Saket hati! Menci tau!

Yang kecewa, Rahim Al-Kontol



*Rahim sudah tidak dibenarkan mengambil ujian memandu JPJ lagi dan diharamkan untuk mendaftarkan diri di mana-mana sekolah memandu di Malaysia oleh Jabatan Pengangkutan Jalan.

5 comments:

Anonymous said...

Arwah baik orangnya...

Gdsbnga said...

kisah benarkah ?

nots said...

Seriously? tak dibenarkan mengambil ujian memandu JPJ lagi? fuh

Unknown said...

aku penah kene halau dr kete

tp mmg sbb faillah

serius smpai skng benci hencek jpj y kejam keji tegas garang itu

WANI said...

aku pun failed jugak.. sobss. and sampai sekarang malas nak ambik. haha