Tuesday, June 5, 2012

[Kiriman] Surat Kepada Bakal....

source : google
kepada,
pemilik tulang rusuk yang hilang

Assalamualaikum...

hai awak ! saya ni bakal isteri ehh tunang ehh kekasih ehh susah la..saya ni bakal pendamping awak..tulang rusuk awak..wanita yang patut awak lindungi nanti :)

awak,
saya harap nanti bila kita bertemu, awak jangan la terkejut dengan saya. ehhh..saya nihh bukannya alien, saya ni manusia biasa jugak, ada hidung, ada mata, ada mulut, pendek kata semua lengkap cuma saya ni tak sesempurna wanita di luar sana. saya menutup aurat, saya mempunyai asas-asas agama tapi saya tetap rasa saya tidak sempurna jadi saya harap nanti awak dapat la bimbing saya.

awak,
saya harap awak nanti bukan seorang perokok tegar. saya tak suka lelaki yang merokok. merokok tu bahaya tahu ? dah la bahaya, membazir plak tu..dari awak beli rokok, ada baiknya awak bagi duit tu dekat saya, dapat juga la saya shopping..muehehe *maaf, saya gelak macam orang kurang waras --'

awak,
saya ni anak manja, anak tunggal perempuan plak tu jadi saya harap awak dapat sabar dengan perangai saya. umie dengan abah selalu akan penuhi semua permintaan saya jadi saya harap awak dapat jadi seperti mereka. kalau awak tak dapat penuhi semua permintaan saya, jangan tanya kenapa saya lari balik rumah keluarga saya -.- *ok..yang ini gurau :)

awak,
saya ni seorang yang mudah rapat dengan semua orang jadi saya berharap sangat awak bukan seorang yang cemburu buta -.- sejujurnya saya ni lebih cepat mesra dengan kaum adam jadi mohon jangan cemburu. ehhh..saya rapat dengan mereka sebab mereka ni bukan jenis yang cepat sentap macam kaum saya, kaum hawa. saya boleh buat lawak keji dengan mereka dan mereka tidak akan sesekali tersentap

awak,
saya nak bagi tahu satu rahsia ni..mohon jangan ketawa atau kecewa..hmm..sebenarnya saya tak berapa mahir kalau bab-bab masak ni..terutamanya masakan kampung tapi kalau masakan barat..pencuci mulut..saya mahir..jadi saya harap awak tidak akan sesekali minta saya masak masakan kampung -.-

awak,
saya ni dari kecil teringin nak melancong satu dunia, jadi saya harap awak mampu membuat impian saya menjadi nyata. saya juga berharap satu hari nanti, awak, saya dan kedua orang tua kita dapat menunaikan ibadah haji sekali. saya juga sebenarnya teringin nak jalan-jalan berpegangan tangan dengan yang halal buat saya, di tepi pantai, tengok matahari terbenam..best kan ? :')

awak,
saya berharap sangat awak adalah calon pilihan kedua orang tua saya. biarlah apa orang nak kata, saya ni kuno la..apa ke..janji saya puas sebab selalunya pilihan orang tua adalah yang terbaik. saya juga berharap awak akan menghormati umie dan abah saya sebagaimana awak menghormati ibu dan ayah awak

awak,
sesetengah perempuan akan meletakkan harta sebagai kriteria yang penting tapi bagi saya cukup la sekadar yang termampu. apa yang penting bagi saya adalah iman awak..ilmu agama awak..sebab tanpa semua itu, macam mana awak nak bimbing saya kan ?

daripada,
tulang rusuk awak 

kiriman : lia

2 comments:

Iffah Afeefah said...

sy pon harap y sme

NiNa ZizaN said...

saya berharap sangat awak adalah
calon pilihan kedua orang tua saya.

Wahhh! Nak jugak, ameen...