Tuesday, September 18, 2012

Surat untuk Miss Hipster

Kehadapan awak yang hipster,

Hai awak. Awak khabar apa? Khabar baik lah semestinya kan. Harap-harapnya begitulah. Bukan apa, saja nak bertanya. Mana tau sakit, bolehlah saya tolong bawakkan ke hospital.

Saya nak cakap ni, semenjak saya nampak awak, saya rasa macam sukalah pulak pada awak. Entahlah, kalau awak tanya kenapa pun saya tak tau nak jawap ape. Awak lembut, sopan-santun peramah, berhijab, dan yang paling penting, awak hipster. Saya suka bila tengok awak pakai cermin mata besar awak. Kenalah dengan muka awak. Saya pun pakai cermin mata besar jugak. Nampak tak permainan takdir di situ?

Saya pun nak ucap terima kasih lah kat awak sebab temankan saya ituhari. Sengaja je saya ajak awak, nak jugak jalan-jalan dengan awak. Dapat jugak rasa akhirnya. Saya tau, awak mesti tak perasan kan taktik saya? Nampak tak permainannya di situ?

Awak, saya ingat lepas ni nak ajak awak pergi makan kat luar kampus pulak, kalau awak nak lah. Tapi rasanya kalau ajak sekarang, potensi untuk di-friendzone tu lebih tinggi. Taknak lah saya asyik kena friendzoned je. Nak jugak rasa kejayaan kadangkala.

Dear awak,

Harap-haraplah sangat awak tahu isi hati saya. Sebab tiada cara lagi untuk saya luahkan isi hati saya kecuali melalui posmen ni. Posmen ni boleh sampai syurga tau (harap tiada orang PAS serang saya selepas mengeluarkan statement ini). Saya tak berani, saya tak juga gentlemen sangat. Kalau setakat main gitar kapok depan orang ramai tu saya beranilah. Bab-bab perempuan ni saya gugup sikitlah awak. Kalau awak nak tau, saya dah siap tulis satu lagu untuk awak. Awaklah sumber inspirasi saya sekarang.

Okaylah, sampai sini sajalah warkah saya untuk awak. Sorrylah kalau ada terkasar bahasa ye awak.



Yang tak berapa hipster,
Kelasmet awak.












mood: festaim hantar surat jiwang!

6 comments:

Anonymous said...

Amboi. Apa lagi.. Cc kan terus la pada makwe. Kita kan nak hantarkan surat terus ke syurga, ada cupid cinta nak sasarkan anak panah dah. Aummmm


-pemuzik jalanan yang malas nak login-

Nick Sya said...

woot woooot wooooot! angin cinta campus da beralun~~ :P GO!

Iffah Afeefah said...

auwww laki pon pandai menulis surat2 begini eh

nitnot said...

Kesweetan apakah ini? haha alala untung nya kelasmet dia pule tuh

Omar Nawawi said...

Shuwit Sanad

Iera Hanna said...

seolah ku tahu siapa gerangan rama-rama itu :)