Monday, March 12, 2012

Hilang.

Kehadapan jiwa kau,


Macam mana kalau perasaan tu semakin berkurang. Macam mana kalau rasa yang selama tersimpan semakin pudar. Entah kenapa mahupun bagaimana. Macam mana kalau otak mula mempersoal rasa yang wujud dihati. Yakin tak yakin mula terasa. Ragu memenuhi minda. Apakah sebenarnya. Adakah ini tanda rasa itu sebenarnya tiada. Dan aku hanya memaksa ia kekal disini. Disini yang dipanggil hati. Atau aku yang mula bertindak menjadi tak setia. Mungkin jua tuhan menghilangkan rasa ini kerana dia bukan ditakdirkan bersama. Apakah aku yang mudah jatuh cinta atau tergugat dengan kehadiran insan lain yang hanya singgah dimata. Aku takut keadaan ini. Aku taku perasaan ini berubah. Aku tak mahu berubah rasa ini. Aku takut hati ini memadam nama kau. 


Daripada, hati aku.



No comments: