Thursday, March 29, 2012

Puisi Buat Jiwa

Duhai Jiwa,



Kenapa kau bergelora?
buat aku merana..
kala aku bahagia..
bagai ditiup sangkakala..
hampir melayang separuh nyawa..
akan dugaan diterima..
semuanya sekelip mata..
direntap rakus binasa..

Aku mohon jiwa..
agar kau senantiasa..
kekal utuh perkasa..
jangan gadai segala..
kerna esok tiba..
butuhkan kolaborasi kita..
sebagai satu nyawa..
sebagai sa-manusia..

Tenanglah hai jiwa..
jangan kau merana..
terusan buat aku gila..
aku homosapiens biasa..
emosi tak tentu hala..
otak perlu kerja..
hadapi lumrah dunia..
apa kata kau ketawa..
mereka kata; pengubat duka..


Sang Perana

2 comments:

Bidadari Syurga said...

mohon hati; berikan aku ilham untuk menjadi yg terbaik dihadapan KAMU

APi said...

Bidadari Syurga| ilham itu selalu ada.. cuma kadang tak tertulis kerna situasi berbeda.. =)