Wednesday, March 21, 2012

[Kiriman] Hargai Yang Remeh Itu

buat yang dikenang,

saya bengang bila awak sendawa kuat-kuat.. segan la sikit.. saya bengang bila saya text ‘yunk..’awak balas ‘yunk yunk yuk pagi2 bukak priuk..’ -__-" saya bengang bila saya tengah nak manja-manja awak boleh bantai tidur.. saya bengang bile keluar awak mesti datang lambat.. saya bengang bila dalam kereta, awak suka dengar lagu melayu lama-lama.. lepastu nak berebut radio dengan saya.. bawak kereta diam-diam boleh tak? saya bengang bila saya tengah bosan, awak tidur mati macam tunggul.. saya kena telefon beratus-ratus kali untuk kejut awak..

saya bengang bila saya tengah serius, awak buat lawak bodoh.. saya bengang bila awak menempek-nempek kat leher saya.. macam lintah gergasi tahu? saya bengang bila awak tarik-tarik, lambung-lambung saya sesuka hati.. mentang la awak besar dan kuat... saya bengang bila saya pakai keperempuanan, awak gelakkan saya.. saya cuba berlawa untuk awak tahu? saya bengang bila awak gelakkan saya.. sampai rasa macam nak nangis tahu? saya bengang bila awak kacau saya.. awak kata hantu suka culik budak cengeng.. harijadi awak, penat-penat saya buat kejutan.. harijadi saya, awak nyanyi happy birthday je.. bila saya kenakan awak dengan tepung,alih-alih, saya yang kena balik lagi teruk..


Tapi walau bengang mcm mane pun saya.. saya tak penah bosan atau muak buat benda tu semua.. sebab awak sentiasa tahu mcm mane nak hilangkan muncung saya dan  baru saya sedar yang buat saya bengang tu lah yang saya rindu bila awak dah tiada.. dan perkara-perkara tu la yang membezakan awak dgn orang lain..

awak..
saya rindu awak.. ='(

Seringkali, bila sesuatu sudah tiada, sudah hilang dari pandangan mata, terlepas dari genggaman, ketika itu lah kita sedar bertapa berharganya saat-saat remeh yang selama ini kita abaikan..

daripada
yang kehilangan.

kiriman : unwanted


1 comment:

si ngokngek said...

bak kata pepatah "banyak benggang,banyak lagi sayang"..haha

bila hilang dari pandangan mula nk cari kesalahan kan,tuelah kenangan