Saturday, March 24, 2012

[Kiriman] Pesanan Buat Hati.

Kepada hati,

Hati..
Tika ini mungkin engkau keresahan atau mungkin..Engkau rasa kekosongan… 

Hati..
Aku tahu engkau kebingungan.. Bingung serta hilang arah tujumu.. Mungkin salahku..kerna lama membiarkan kau terkapai-kapai.. Terkapai-kapai mencari nakhodamu.. 

Wahai hati..
bersabarlah.. nakhodamu sedang berusaha mencari jalan pulang.. jalan yang diredhai penciptaNya… tika ini dia juga sepertiMu.. masih dalam kebingungan… namun..jangan kau risau hatiku.. kerna diatas sana ada sang pencipta yang sedia membimbingmu… nakhodamu sedang mencariNya.. mencari pencipta Nya.. mengenali pencipta Nya.. kerna dia tahu disitulah segala persoalannya akan terjawab…. 

Hati bersabarlah.. 
Lindungilah dirimu dengan iman… Agar engkau tak terpedaya dengan tipu daya syaitan dan juga nafsu.. Mereka sentiasa cemburu akanmu… Hati janganlah kau berputus asa tika kegagalan dan kekecewaan menghampirimu.. Jangan sesekali kau menyalahkan penciptaMu..jangan.. 

Ingatlah wahai hatiku.. Hidup di alam fana ini hanyalah satu persinggah… Oleh itu janganlah kau leka dengan hidup ini.. Kerna ada destinasi yang abadi untukmu.. Carilah sebanyak mungkin bekalan untuk dibawa kesana… Tinggalkanlah segala beban yang tak berguna.. Kerna ianya hanya akan memberatkan bahumu untuk memikulnya.. 

Wahai hati..aku tahu ketabahanmu..aku tahu kecekalanmu… Janganlah engkau jatuh sebelum berjuang… Janagn biarkan hidupmu terbuang… Hati..penciptaMu sedang menunggumu.. jangan kau pulang tanpa ketakwaan.. kerna ia sangat mengecewakan.. 

Hati…aku adalah akal .. yang akan menjadi nakhodamu… aku hanyalah penunjuk arah.. dalam perjalanan ini akan wujudnya banyak persimpangan… persimpangan yang memerlukanmu untuk memilih… namun yang memilih dan menentukan arah yang dituju.. adalah engkau…bukannya aku wahai hati hati perananmu sangat besar… 

Hati..jangan kau bimbang… kerna didalam dirimu ada satu sinar yang akan membantumu… semakin bersih dirimu..semakin terang sinar itu.. semakin gelap dirimu..semakin hilang sinar itu… sinar itu dipanggil naluri… naluri ini adalah anugerah ilahi… ia dicipta untuk membimbingmu disaat engkau memerlukannya… oleh itu jagalah dirimu sebaik mungkin… lindungilah dirimu dengan iman dan takwa.. kerna ia mampu membersihkan nalurimu yang kelam itu.. akhir kata.. 

Hati…hidup ini indah..andai kita merasakan ianya indah.. jangan kau gusar dan bimbang.. kerna Allah sentiasa bersamamu… hati yang tenang akan sentiasa mencari penciptanya…. Allah always with us ^_^

Ikhlas dari nakhodamu..

pengirim : aKu


No comments: