Friday, March 30, 2012

[Kiriman] Maafkan Aku Raqib

mungkin surat yang aku kirim terus ke syurga hanya nukilan biasa..tidak seindah karya karya sastera yang lain..ingin aku coretkan disini perasaan ku..mungkin perasaan itu sesuatu yang terlalu biasa bagi semua..tapi tidak mengapa...kisah antara aku dia dan kamu..ibarat novel yang dikarang oleh aku..

maafkan aku kerana menyukai dirimu dalam diam..
maafkan aku kerana menyayangi dirimu dalam diam...
maafkan aku kerana bermimpi tentang kamu dalam diam.

sulit sekali menahan perasaan yang makin menggebu di hati ini.
.sakit bila melihat dirimu tertawa bersama si dia.
.luluh hatiku bila melihat kamu berpegangan tangan dengan si dia di depanku.
.mungkinkah aku yang silap tertawan dengan dirimu sepanjang pertemuan kita berdua

dan aku pun masih mencintai dirimu..
namun aku sedar..
memang diriku tidak mampu memilikimu..

aku sering berdoa..
kuatkan hatiku dan lepaskanlah dirimu bersama dirinya..
aku yakin mungkin perasaan ini hanya sementara..
akan ku gagahkan hatiku untuk melepaskan kamu..

kiriman : ieda miho

No comments: