Wednesday, April 18, 2012

Aku hilang kau dan dia


Sedih.Bila suatu hubungan yang kita bina sekian lama terputus begitu sahaja hanya kerana satu perkara.Musnah bukan kerana salah kau atau salah dia tapi musnah kerna menjadi mangsa keadaan.Mungkin jugak sebab dikambing hitamkan.Sungguh aku cuku sedih.Rasa seperti sebelah tangan tak berfungis.Sebelah otak tak mampu nak berfikir dan sebelah kaki tak mampu nak melangkah.

Aku tahu aku bukan manusia yang sempurna yang mampu nak memuaskan hati semua orang dalam satu masa. Aku tak ada rupa yang menawan yang mampu membuatkan semua orang memandang tanpa berkelip.Aku bukan pemidato yang mampu membuatkan semua orang terpegun mendengar setiap patah kata yang aku tuturkan.Aku cuma seorang kawan yang kadang-kadang bercakap tak berlapik,mengutuk kau dari belakang seperti yang pernah kau lakukan pada aku,yang memang tak pernah bagi besday gift kat kau,yang suka hentam kau depan sume orang sesuka hati..Ya,aku.kawan kau yang paling jahat..Yang tak pernah sempurna..yang bukan siapa-siapa bagi kau..Ada atau tak aku ni tak beri kesan pada kau..bagi kau same je.


Tapi,bagi aku kau sahabat aku walau sebanyak mana sekalipun kau kutuk aku,kau hentam aku..aku perbodohkan aku..Aku tetap anggap kau sahabat aku..Sebab tanpa kau aku sunyi.Bila aku drive sorang-sorang,aku akan ingat kau..Aku rindu nak dengar celoteh kau yang akan bercerita tanpa henti. Merasakan bahawa kaulah pengganti radio walaupun kau cerita benda yang sama tapi aku suka sebab itu yang membuatkan suasana lebih ceria dari biasa.Bila aku shooping,aku rindu nk dengar komen kau.Selama ni kau yang bagi pendapat sebab kaulah fashionista bagi aku..Kau yang paling up to date.Dan sekarang aku takde lansung mood nak shopping..Dulu bila aku in a big problem,orang yang pertama aku mesej mesti kau.Walaupun cuma nak menyatakan yang aku boring,aku cuma mesej kau..Tapi sekarang,aku rasa macam nak ke kau balas mesej aku?.Sungguh,aku rindukan itu semua hatta benda yang paling menyakitkan hati aku sekalipun.Aku tetap rindukan semua tu.

Dan sekarang,aku bukan hilang kau je tapi aku juga hilang dia.Dia yang aku anggap macam abang aku sendiri.Dia yang selalu memanggil aku sayang dalam gurauan.Dia yang pernah menceriakan hidup aku.Dia yang aku percaya untuk meluahkan setiap kekusutan hati dan jiwa.Dia yang setia mendengar setiap masalah aku.Dia yang selalu memberi kata semangat ketika aku merasakan hidup aku sudah lumpuh.Dia...Dalam hal ni,aku tak meletakkan kesalahan 100% pada dia dan aku juga tak menyokong sebelah pihak lagi dengan sepenuh hati.Aku berada di tengah.Aku cuma kesal kepercayaan aku diperkotakatikkan.Aku tak tahu pada siapa aku harus letakkan kesalahan.Tapi macam kau cakap,kita cuma pendengar.Pendengar yang memikul tanggungjawab untuk menjelaskan setiap kekusutan dan aku orangnya yang memikul tanggungjawab itu tanpa rela.Dan akhirnya aku yang dipersalahkan.Aku cukup kesal.Buat kali kedua,kepercayaan aku diperkotakkatikkan dan aku tak menyangka ianya akan berulang.

Dan sejak hari itu,tiada lagi panggilan yang ceria itu..Ada,cuma aku tak sempat bukannya sengaja.Dan mungkin takkan ada lagi panggilan dari dia dan mesej dari kau.Mungkin aku sudah dianggap sejarah yang tak mahu diulang tayang.Mungkin aku cuma mimpi ngeri yang tak mahu diingat.Aku kesal dengan apa yang terjadi..Aku hilang kau dan dia..Dan jika kau dan dia pulang,adakah hubungan kita akan kembali seperti dulu atau cuma akan menjadi satu hubungan yang kaku.


p/s: Aku penulis Posmen Ke Syurga..Adakah layak?anda nilailah sendiri.

No comments: