Monday, April 9, 2012

[Kiriman] Tidak Adil Bagi Ku.


Kepada the girls,

Aku pakai stoking dengan selipar, menjadi isu. Aku kata aku mahu berubah, menjadi isu. Aku pakai tudung labuh semenjak naik form4, menjadi isu. Aku sombong dengan lelaki, menjadi isu. Aku tweet perkara islamik, menjadi isu. Aku tunjuk header blog aku, ada tulisan "Ke arah DIA" juga menjadi isu. Aku keluar rumah sambut kalian dengan tuala di kepala, juga menjadi isu. Aku masih kekalkan pemakaian tudung yang di pin bentuk kupu kupu dan tidak bertukar kepada shawl mahupun pashmina, juga menjadi isu.

Kenapa dengan korang? Apa salah ke aku untuk menjadi seorang yang lebih baik? Ya mungkin dengan sifat dan perangai aku, aku tak wajar katakan sesuatu dan berkelakuan seperti seorang yang mahu berubah ke arah kebaikan. Tapi ketahuilah, di saat ini, tak de apa yang aku mahukan, selain merasa dekat dengan DIA, pencipta kita semua. 

Tak boleh ke korang bagi sikit moral support dekat aku. Korang tak gembira ke tengok aku ni nak berubah? Aku tak faham dengan kau. Bila aku out of control, korang suruh aku berubah. Bila aku cuba untuk berubah, korang seolah olah perlekehkan aku. Aku tak faham dengan apa yang korang nak.

Orang kata, nak berubah kena banyak berkorban. Apa korang sanggup kalau aku korbankan hubungan persahabtan kita hanya semata mata nak berubah? Tak, kan? Aku pun tak rasa aku sanggup. Orang kata, nak berubah kena kuat. Macam mana aku nak kuat, kalau kawan yang aku ada hanya korang. Dan korang jugalah yang sengaja timbulkan isu ni.

Aku senyap tak bermakna aku tidak kisah dengan apa yang korang katakan. Mungkin, mungkin apa yang korang katakan itu, adalah kata kata kosong. Tapi bagi aku tidak. Ianya segalanya bagi aku. Tolong lah faham dengan diri ni. 

Aku berdiam diri kerana aku masih tak cukup kuat untuk hadapi soalan kalian sekiranya kalian tahu yang aku mahu berubah. 

Girls, aku kecewa dengan korang.

Daripada, orang yang sudi korang jadikan kawan.

Pengirim : ----

No comments: