Friday, April 20, 2012

[Kiriman] Perpisahan


Wahai Sahabat ku jangan kamu sedih kerana perpisahan ini

aku sentiasa berada disisi mu walau pun kamu tidak melihat aku tetapi aku ada di dalam hati mu sebagai seorang sahabat.........waktu demi waktu aku tempui dengan semangat yang gigih dan tidak pernah putus asa, aku harap kamu pun begitu,walaupun sedih aku tetap setia menanti pertemuan kita semula, walaupun berpuluh-puluh tahun.........Hati ku sungguh sedih sekali,ia seperti di hiris-hiris dan penuhi racun-racun berbisa bersama-sama duri-duri kecewaan,aku nangis sendiri dan aku tidak pernah pun berharap semua ini, kesedihan ini biar lah aku dan kamu je yang tahu........Wahai Sahabat ku doa kan lah aku supaya berjaya dalam perbelajaran ku dan lulus dalam semua mata pelajaran, PMR ku agar mendapat 8A's dan SPM mendapat 11A's bergitu juga dengan STPM mendapat semua mata pelajaran A's.........Aku doa kan kamu berjaya dan sihat saja assalamualaikum wahai sahabat ku (Ameba pico) Aku pasti rindu kamu semua...............

Perpisahan 2

hari telah tiba nya sebuah perpisahan, dapat kah aku menahan tangisan ini, sebuah tangisan perpisahan yang muncul tanpa ku mahu. Waktu demi waktu berdetik seperti masa telah cemburukan kita, ada kah perpisahan ini harus terjadi wahai sahabat ku, jujur ku katakan aku pasti akan merindui mu dan aku tidak pernah harap kan semua ini.wahai sahabat besok mungkin kali terakhir kita bersama jika tuhan membenarkan, pasti sahabat ku tidak mahu semua ini terjadi kan.tapi apalah daya kita untuk melawan takdir, kita cuma manusia biasa. Adakah ini perpisahan terakhir kita atau hanya untuk sementara.kita cuma mampu menanti waktu itu wahai sahabat ku. Aku berharap kamu tidak akan lupakan ku. Ku ikut kan 3 janji ini 

1.aku tidak akan sedih
2. jika kita bertemu kembali akan ku berikan kamu hi5
3. akan ku sebut nama mu wahai sahabat ku sebanyak 10 kali
jika kamu rindui aku lihat lah bintang kerana aku sentiasa melihatnya..
jika kamu rindui aku tutuplah mata dan ingat kembali kisah kita..
jika kamu rindui aku ucap kan lh nama ku 10 kali untuk ingat kembali janji kita..............
wahai sahabatku, aku sungguh bahagia dapat menjadi sahabat mu, tetapi persahabatan kita sampai disini saja.......jika kita di beri kesempatan untuk bertemu lagi, pasti ku tidak sia-siakan....

SAJAK PERPISAHAN...

perpisahan...
kenapa harus ku rasakan perpisahan ini.....
kenapa perpisahan ini harus terjadi.........
aku hanya mahu persahabatan kita berkekalan.....

aku tidak mau semua ini, semua derita ini.....
kenapa! Kenapa! Aku saja kah insan yang layak untuk semua ini......
ku tabahkan diri untuk hadapi semua ini
tangisan ku menitis ke pipi......
aku tabah kerana 3 janji ku..
biarlah janji ini mengingati ku kepada kamu semua..

selepas perpisahan ini aku akan terus kan hidup dengan menghasilkan novel,cerpen,sajak.puisi.pantun.dan pelbagai lagi jika sempat ku nyatakan akan ku nyatakan untuk kalian semua, sahabat ku...kamu semua sahabat yang baik, biar pun sedikit sakit kan hati tapi tidak seperti kawan2 ku di dunia sebenar ini...... 


pengirim : Nur Fatin Nabilahさんの街にリスの“Robin”が引っ越してきたよ! 



No comments: