Sunday, April 29, 2012

[Kiriman] Surat buat dia yang jauh!




Kepada : awak yang saya rindu.

Assalamualaikum awak..
Awak apa khabar? moga awak sentiasa sihat dan dalam keberkatan Tuhan yang Maha Pengasih.

Awak...awak kenal saya lagi kan?orang yang penah wujud dalam hidup awak suatu ketika dahulu,yang awak penah kenal sedetik waktu.Awal perkenalan kita dulu,masa tu saya bekerja dengan pak lang saya(sepupu mak),saya nampak awak dan awak pun nampak saya,mata kita bertaut tanpa kita sedar.Itulah pertemuan pertama yang awak dan saya tak pernah rancang.Masa tu saya rasa cam awaklah lelaki idaman saya selama ni.

Awak...hari tu saya dapat tahu yang ayah awak nak awak bekerja dengan pak lang saya,saya senyum sorang-sorang.Sebelum tu saya ingatkan awak ni penghantar barang,rupanya awak anak kepada rakan kongsi pak lang saya.Saya rasa gembira sangat-sangat sebab saya boleh jumpa awak lagi walaupun dari jauh je tapi saya tetap puas hati boleh menatap wajah awak.

Awak...pagi tu saya pergi kerja dengan abang saya,masa saya sampai awk dah ada kat depan kedai.Saya tak tahu apa yang awak fikir bila nampak saya dengan abang saya.Saya terus masuk ke dalam kedai tanpa hiraukan awak.Lepas tu saya keluar pula sebab nak ke kedai nak beli air kat kedai hujung simpang.Awak duduk kat situ lagi,saya berjalan di depan awk,awak tanya saya \"nak ke mana?\",saya balas \"nak pi kedai beli air\".Saya tengok awak cam nak bersembang dengan saya je tapi saya tak layan awk,lagipun awak takde kawan nak bersembang.Awak tahu,masa tu dalam hati saya berbunga sangat sebab dapat bercakap dengan awak,gembiranya saya.

Awak...awak ingat lagi tak,kat tempat kerja tu,kita selalu kena usik dengan mak lang dan akak dan abang kat situ,saya bawa bekal,diorang gitau awak yang lauk tu mak mertua awak yang masak(mak saya),saya malu sangat tapi saya suka.Muka awak merah sebab makan sambal yang akak tu buat,sambal tu memang pedas tapi awak makan jugak.Selama kita bekerja kat situ,kita jarang bersembang,masa takde pun tuk kenal dari hati ke hati.Lagipun saya tak sepadan dengan awak,awak anak orang kaya,ada rupa yang kacak,bijak dalam pelajaran dan agama,sedangkan saya tak punya apa yang awak ada.Tapi satu je yang saya tak suka sal awak,awak suka merokok tapi ayah dan mak cik awak tak tahu,pandai kan awak simpan rahsia.

Awak...hari tu saya dapat tahu yang ayah awak carikan calon tuk awak,dia adik kepada kawan awak,saya risau sangat tau.Pastu saya dapat tahu yang awak dan dia tak jadi tunang sebab perangai ayah dia yang suka mendesak ayah awak.Saya happy tak terkata bila dapat berita tu.Saya dah tak lama dah keja kat situ,saya dapat peluang lanjutkan pelajaran.Dalam masa yang sama awak pun nak sambung belajar kat Mesir,saya terluka sangat awak,lepas ni mungkin saya tak kan jumpa awak lagi.Saya bersedih di dalam hati.

Awak...saya berharap sangat yang saya boleh berjumpa dengan awak lagi,biarpun sekejap saja tapi tu dah cukup buat saya.Sampai sekarang saya masih rindukan awak walaupun dah 3 tahun berlalu.Saya berharap suatu hari nanti awak akan datang meminang saya tuk jadikan peneman dikala awak sunyi dan watak utama dalam cerita hidup awak.Tetapi jika kita tidak berjodoh,saya doakan agar awak bertemu dengan wanita solehah tuk dijadikan suri hidup dan berbahagialah awak didunia dan diakhirat.Awak,terima kasih kerana pernah mengisi hati saya disaat hati saya kosong daripada cinta manusia.Saya akan sentiasa rindukan awak hingga ada seseorang yang boleh mencuit hati saya nanti.Wassalam.

Daripada : saya yang rindukan awak. 
Pengirim ---

2 comments:

GrApE@KhAiRuL said...

tq sbb postkan surat sy...:D

ch000tz axoera ヅ said...

follow you here :)