Saturday, April 7, 2012

[Kiriman] Pemilik Cintaku Setelah Allah & Rasul.


pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul, 

maaf kalau saya menyepi, mungkin banyak meninggalkan tanda tanya dalam kotak fikirankan..? bukan sebab rasa cinta dan sayang tu pudar, tapi sebab saya makin cinta dan makin sayang, jadi saya tak nak awak lalai, lagho sebab saya..

pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul, orang asyik tanya saya, tak risau ke saya kalau awak berubah hati.. saya senyum dan saya cuma jawab, itu semua hak Allah yang memiliki hati awak, kalau DIA mmerubah hati awak saya tak ada hak untuk sekat melainkan mendoakan kebahagiaan awak..

pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul, bukan saya tak merindu, bukan saya langsung tak ingat awak.. tapi, ketahuilah saya usaha semampunya untuk tabahkan hati supaya saya tak jerat diri sendiri dan awak, saya rindu sebab itu fitrah, moga tak menjadi fitnah buat awak dan saya.. boleh jadi saya lagi rindu awak melebihi awak rindu saya! tapi, jangan marah kalau rindu saya pada Allah dan Rasul melebihi segalanya.. =)

pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul, jangan risau tentang hati saya, hati ini pun milik Allah.. selagi DIA izinkan maka yang menapak dihati saya hanya awak satu-satunya, insyaAllah... pada DIA saya serahkan sepenuh kepercayaan, moga Allah serahkan juga kepercayaan sepenuhnya pada DIA..

pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul, kuatkan semangat awak yea..? kita bermujahadah sama-sama..
jalan ke syurga tu penuh duri tak akan ada indahnya, ingat satu hal.. saya tak nak jadi penyebab awak ke neraka, tapi kalau boleh saya nak jadi peneman awak ke syurga abadi.. menjadi bidadari awak satu-satunya..

pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul, bila tiba waktunya saat saya dan awak dah bersedia, dalam barakah dan rahmat dari-Nya, seikhlasnya saya terima mahar senafkah Al-quran dari awak, sebagai tanda hatiku milikmu yang Allah pinjamkan dengan cara yang halal disisi-Nya..

"Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir."
(ar-rum ayat 21)

sabar itu susah,sabar itu cape, sabar itu sakit,sabar itu stres, tapi ketahuilah.. sabar itu indah... maka pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul, moga-moga kita sama-sama sabar yea awak... =) 

Daripada : Nursyaida.

Pengirim : Nursyaida

No comments: