Wednesday, April 11, 2012

[Kiriman] Surat Dari Pemerhati.



Kepada: Kazama Melayu

Hi awak. Dah lama dah saya nak tulis surat untuk awak. Saya memang suka gila kat awak. Dah lama dah saya duk usha-usha awak dari jauh. Selalu terpikir alangkah bestnya kalau saya dapat sembang dengan awak kan? Saya mula kenal awal bila ada sorang kawan saya ni, si D tunjuk kewujudan awak kat universiti pada saya. Nasib baik dia dah ada pakwe. Maka dapatlah saya seorang menjadi secret admirer awak.

Saya bagi nama samaran kat awak. Kazama Melayu. Awak kenal tak sape kazama tu? Kazama tu adalah seorang mamat yang handsome berlakon dalam drama Jepun. Muka awak sebenarnya takdelah handsome sangat. Cuma comel sikit je. Tapi saya memang first time tengok awak pun dah cair kot.

First time saya jumpa awak adalah di RC. Memang tu jadi tempat awak dengan kawan-kawan awak melepak. Saya rasa awak mesti dah tahun kedua kot sebab setahu saya kawan awak yg si H tu second year dan saya dah pernah tau kewujudan dia sebelum saya kenal awak. Sebelum ni memang saya tak penah sedar pun kewujudan awak dekat universiti tu. Maybe since awak potong rambut awak yang agak panjang tu terus jadik comel and terus saya suka tengok muka awak yang baby face tu.

Memang sejak saya tau awak suka lepak kat RC tu saya memang cari alasan nak gi lepak library je selalu kot. Even ada gap between classes dalam 15 minit pun pasti saya gi cari port kat library tu. Disebabkan awak yang comel =). Kalau dapat tengok muka awak je pun saya rasa hari saya dah lengkap dah.

Ada sekali tu saya nampak awak tengah melepak kat PC. Tapi awak bukan buat assignment pun. Saya nak print assignment saya masa tu. Tapi after some time awak nak bangun dari PC and I just waited for you to blah from there. I looked at u and u looked at. OMG, kita bertentang mata. Saya macam serba salah nak senyum ke tak kat awak. Confused ok! Tapi awak senyum jugak kat saya membuatkan hati saya kembang setaman tau tak? Terima kasih kat awak sebab senyum kat saya =). Sampaikan kawan saya si C pon tertunggu-tunggu reaksi kita berdua and guess what, she was looking at us.

Saya nak mintak maaf tapi saya selalu stalk awak punya facebook. Macam mana saya tau nama awak eh? Saya carik satu2 dari list member saya yang kenal awak. Sekali tengok punya tengok saya jumpa facebook awak. The name is not to be revealed. Tapi since saya jumpa facebook awak saya rasa kecewa sangat sebab dari facebook juga saya dapat tau yang awak dah ada awek. Betapa kecewanya saya. Nak kata saya ni syok tahap dewa kat awak tak adalah. Sekadar secret admirer je. Tapi bila dapat tau yg awak dah syok kat somebody rasa macam kurang best je. Tapi saya tetap suka kat awak. Peduli apa saya. Bukannya bini awak pon. Sedangkan orang kawen pon bercerai berai. Ni pulak awak dengan dia. Malang sekali after few times I stalked your facebook, you made your facebook page into private profile. Saya dah tak dapat nak stalk facebook awak and tak dapat nak tengok gambar awak lagi. Kecewa tau saya?

Saya memang lagi tua dari awak. Setahun je kot bezanya. Tahun ni insyaAllah saya grad kot. Saya penah ckp kt D, nak aje bila dah nak habis semester nanti pergi jumpa awak and bagitau awak macam ne “saya suka kat awak. Tapi pasni kita jangan jumpa lagi eh? Sebab saya dah malu ni”. Tapi memang saya tak berani kot. Takut-takut la sekali jumpa lagi awak saya tak tau celah mana nak sorok muka ne. Haha

Dah tak dapat nak usha awak lagi. Ikutkan hati nak je gi kerja kat library tu. Sebab apa? Semata-mata nak jumpa awak hari-hari. Tapi nak wat macam mana kan? Setiap pertemuan pasti diakhiri dengan perpisahan. Saya rasa sampai sini je kot appearance awak dalam episode hidup saya. Terima kasih for being there to lift up my mood everyday when I was having hard time studying at university.

Harap-harap later when we meet again we can be friend and talk to each other. Macam mustahil je tapi ini cuma angan-angan saya yang rasanya takkan ada cara untuk mencapainya. Semoga awak berjaya untuk sem2 yang akan datang. Last but not least, saya suka gila kat awak =)

Dari: Saya

Pengirim : aku pemerhati

No comments: