Sunday, April 8, 2012

[Kiriman] Kerana Terpaksa, Aku Lepaskan.


Kehadapan engkau, yang pernah jadi kawan baik, kawan rapat, dan juga seorang kakak.

Serius aku kata, aku dah penat untuk mencuba.
Dah tiba masa untuk aku lepaskan kau. 
Pergilah kawan, pergi. 
Cukuplah bagi aku, sekiranya aku masih berpeluang untuk menjadi seorang pemerhati. 
Hampir 3 tahun. 3 tahun aku cuba untuk betulkan hubungan persahabatan kita yang bukan sahaja retak, tapi dah roboh pon. 
Dan sekarang aku rasa, ini lah masa terbaik untuk aku berhenti mencuba kerana aku sedar, siapalah aku untuk dibandingkan dengan dia, kawan baru kau.
Dan aku juga sedar yang mungkin dah tertulis takkan ada lagi hubungan persahabatan antara kita berdua.
Dan juga supaya, sampai saat di mana kita akan berpisah kerana membawa haluan masing masing, kita akan menjadi cukup kuat untuk hadapi satu lagi perpisahan.
Terima kasih, terima kasih untuk segala duka yang kau tinggalkan. Semoga dengan adanya duka ini dalam hati dan diri aku, aku akan sentiasa mengingati kau hingga ke akhir hayat aku.

Daripada, aku, partner crime kau. 


Pengirim : ---

No comments: