Wednesday, April 4, 2012

[Kiriman] Khas Untukmu Yang Teristimewa


Kepada Dr.rindu

Assalamualaikum.. 
Awak, surat nie saya tulis khas untuk awak.. Awak baca lah,yee...

Dear awak,
Awak apa khabar sekarang?saya harap awak sihat saja tau.. saya?saya sekarang ni sihat walafiat.. saya ikut nasihat awak untuk jaga kesihatan saya.. 

Awak,
Saya nak ambil kesempatan ini untuk meminta maaf kat awak.. sebab saya tahu.. masa saya sakit dulu,awak runsing fikirkan saya.. saya terharu.. nak nangis pun ada.. sebab selama nie saya ingat awak x amik kesah tentang saya dah.. saya tak tahu yg awak turut risau bila saya sakit.. maafkan saya.. saya jahat sebab dah fikir yang bukan-bukan tentang awak.. maafkan saya,yee..



Awak,
Saat saya tahu awak masih sayang kat saya nie.. hanya Allah jer yang tahu apa perasaan saya ketika itu.. saya hanya mampu terdiam.. saya menidakkan semua itu,tapi hati saya menerimanya dengan terbuka..awak tak perlu rasa bersalah tentang hal yang lepas.. saya akui saya sedih bila teringat kisah dulu.. tapi,saya rasa lebih selesa dalam situasi sekarang.. yee.. persahabatan..saya lebih selesa bersahabat berbanding bercinta.. sebab saya dan awak sendiri mempunyai matlamat dan tujuan yang perlu di capai.. saya tahu pelajaran lebih penting.. saya tak nak kerana saya..awak tak dapat capai impian awak..cita-cita awak..

Awak,
saya tak pernah rasa menyesal mengenali awak.. awak buat saya sedar .. betapa cinta kepada Allah itu sangat indah rasanya... baru saya mengenal erti sebenar cinta.. betul kata umi awak.. tak perlulah kita bercinta sekarang.. umi awak banyak membimbing saya selama nie.. mungkin awak tak menyedari akan perihal ini. maafkan saya sebab menyembunyikan hal ini daripada awak. semua ini atas permintaan umi awak sendiri. Ibu mana yang tak risau bila seorang anaknya sudah mula pandai bercinta.. sudah mula pandai berkepit dengan telefon bimbit sedangkan pada tahun itu kita menduduki SPM.

Awak,
Walaupun kita berjauhan tapi,saya harap kita sentiasa dekat di sisi Allah dan bertemu dalam doa..Walau ke mana pun kita pergi,saya harap suatu hari nanti kita akan dipertemukan semula seandainya kita benar benar ada jodoh .Namun,seandainya takdir menentukan awak bukan imam saya dan saya bukan tulang rusuk awak yang hilang, saya harap persahabatan kita akan kekal selamanya. :’)

Daripada saya,
Cik cinta.

pengirim : tanpa nama


No comments: