Thursday, April 5, 2012

[Kiriman] Dari Jauh..



Kepada : Dia..

Bismillahhirrohmanirrohim, memohon kekuatan melayar hari-hari dengan kekuatan hati. Izinkan berbicara melalui penulisan jari-jari yang ikhlas menaip, sayembara kisah yang terbit dari jiwa hamba yang punya hati untuk diusik dan mudah pula terusik.

Ingin sahaja rasa ini, merasa saat di mana bahagianya sepasang burung hingga pada wayar-wayar letrik itu. Mohon kekuatan Ya Rabb, jaga hati ini.

Dari jauh, pernah hati ini terusik, tanpa bicara kosong yang pernah kita lontar, dan hanya ilmu yang terkongsi rapi. Dari jauh juga, aku terpandang sosok tubuh syabab ini, terpandang sekali, menusuk ke jantung hati. Inilah dinamakan perasaan cinta. Tapi ia tanpa bicara, tanpa kiasan kata juga tanpa henyak refleks cinta. Kopiah putih, biru yang biasa kau pakai, itu satu matlamat ingin ke jalan Tuhan. Moga lembayung iman dan kekuatan mengiringimu..

Mohon saja pada Pencipta, jika hati ini sangat mudah menongkah perasaann cinta, biarkan rasa ini tidaklah membuak-buak hingga secebis rasa cinta pada Sang Pemberi Cinta tercalar sedikit, Tidak mahu akan hal itu. Jika dia yang jauh itu jodohku, rapatkan hati kami, tautkan rasa gembira, dan sedarkanlah pada jiwa itu, yang insan ini menunggu dan tertunggu. Jika Penguasa Alam ini menggariskan dia bukan milik aku, redhakanlah hati, jangan terbit segunung pasrah. 

Jagalah dirimu di sana, insan ini dari jauh mendoakan segala-galanya. 


Daripada : Aku

Pengirim : MahfuzahMardy

No comments: