Friday, March 23, 2012

Manusia tak punya perasaan.

Untuk kesekian kalinya, pada detik yang sama. Dia tunggu, terusan menunggu khabar berita dari manusia yang sama. Untuk kesekian kalinya sendiri dia pujuk hati. Mungkin dia sibuk. Ya, mungkin. Pesan dia pada hati untuk terus cuba setia. Setia menunggu sesuatu yang tak pasti. Ada kalanya dia sendiri mulai rasa bosan dengan sikap endah tak endah yang di beri. Manusia seperti dia punya ego tersendiri barangkali.

Duduk dia termenung mengharap pada manusia satunya yang berjaya ketuk pintu hati. Manusia yang hatinya kayak batu, yang sepertinya tak punya langsung perasaan, yang seharusnya dia buang saja dari kotak hati. Tapi.....itukan cuma cakap cakap kosong. Sedang pada dasarnya untuk di lupakan manusia itu untuk seketika pun belum pada mampu. Bila hati mulai menjerit rindu, terus dia sibukkan diri dari terjebak dalam hal sakit perit merindu manusia yang tak pernah ambil tahu.

Untuk awak manusia tak berperasaan, mohon awak cepat bertindak. Sebelum.....segalanya mulai terlambat. Selagi masih punya rasa yang sama di sini. Sini (hati). Awak masih dia tunggu. Masih. Acap kali dia pesan pada angin untuk sampaikan salam rindu. Pada tuhan sentiasa dia panjatkan doa agar satu hari nanti mereka bersatu. Harapnya.........


Moga cinta dia tak bertepuk sebelah tangan.

2 comments:

Cangkul Emas said...

woo, cinta bertepuk sebelah tangan tu teramatlah sakit..
gua dah selalu kena, dengan juliana evans, liyana jasmay dan selena gomez.

sea_lavender said...

menarik ^_^
cinta bersandarkan Allah dan agama itu yg terbaik ;)
penantian 1 penyiksaan walaupun kdg kte spt bertepuk sebelah tgn..
terus berdoa pada Allah agr diberikan yg terbaik~