Sunday, March 18, 2012

Wanita di Fesbuk

Lelaki seluruh dunia,
Ruang Lelaki,
Facebook Bersepadu,
Meleis.

*******************************************************************************

Pengguna Wanita,                                                                                              18 Mac 2012
Ruang Wanita,
Facebook Bersepadu,
Seluruh dunia .

Puan,

MEMOHON AGAR DIKURANGKAN TEMA 'MUNCUNG ITIK' DALAM GAMBAR DP FACEBOOK

Berhubung tajuk di atas, saya selaku wakil pengguna-pengguna lelaki ingin meminta jasa baik para pengguna wanita di laman Facebook supaya dapatlah kiranya mengurangkan penggunaan tema 'muncung itik' dalam gambar-gambar DP atau Default Pic anda.

2.   Kami mendapati penggunaan tema ini semakin menjadi-jadi dan sering dilihat mengalahkan Donald Duck yang merupakan ikon muncung itik sejati. Teguran ini dibuat adalah atas dasar kemanusiaan supaya masyarakat timur kita tidak terikut-ikut dengan gaya-gaya yang diambil dari budaya barat. Disini ada kami lampirkan contoh penggunaan 'Muncung Itik'(lampiran 1) yang dapat dikesan. Kami mendapati, jumlah ahli kami yang bertukar menjadi pemburu itik dan pengusaha mee segera perisa itik goreng semakin meningkat, selari dengan meningkatnya penggunaan tema bergambar ini.

3.   Tambahan pula, wajah manusia yang ada di gambar itu kelak dikhuatiri akan bertukar lama-kelamaan menjadi wajah haiwan. Ingin kami tegaskan bahawa, teguran ini bukan dikhaskan untuk hot stuff atau sebaliknya (faham-faham sahajalah) tetapi ditujukan untuk mana-mana wanita yang sudah melakukan atau ingin melakukan perkara ini kelak. Ingin juga ditegaskan di sini bahawa kami juga menetapkan larangan bagi ahli kami untuk melakukan aktiviti tidak sihat ini.

4.   Kami harap teguran kami ini akan menyumbang ke arah taubat nasuha ahli-ahli anda yang ingin atau sudah menggunakan tema 'muncung itik' ini dalam proses pengambilan gambar mereka. Eloklah kiranya jika nasihat kami ini ini dijadikan pedoman dan tidak dibalas dengan caci maki puak-puak yang butthurt atau terasa melebih. Kerjasama dari anda amatlah kami hargai. 

Sekian Terima Kasih.

Yang Benar,

AbangFesbuk
(Setiausaha Ruang Lelaki)
Facebook Meleis.



Lampiran 1.







5 comments:

@cik_ezati said...

kahkah tergelak aku baca surat nie :))

Anonymous said...

wazazazazazaza

jhnrdzi said...

KAH KAH KAH KAH!

Woi Mil, ni kelakar siot!

Oh ya, mohon tuan admin tak buat words verification untuk comment. Mungkin lagi senang pengcomment nanti. Thankies.

pemuzik jalanan said...

*buka laptop*
*buat muncung itik*
*angkat tangan buat peace*
*besarkan mata*
*upload*

Sekarang tunggu orang datang komen. Comelnyaaaa awak. Alololo....

Heh!

ridoma said...

menarik! suka entry ni